Bangkok dag 2

16 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

De fietstocht van Co van Kessel stond vandaag op het programma. Dit is een fietstocht dwars door Bangkok waarbij je ook delen met een longtailboot aflegt. Deze tocht brengt je langs plekken waar geen toeristen komen, hier krijg je het echte Bangkok te zien.

Nadat we door Chinatown en over de Chinese markt hebben gefietst, zijn we per longtailboot de "Groene long" in gegaan. Eenmaal aangekomen worden de fietsen uit de boot getild, en ga je per fiets over een netwerk van smalle paadjes een meter boven het water door deze jungle heen. In deze oase van rust kun je je niet voorstellen dat je in een stad met meer dan 8 miljoen inwoners fietst. Een verademing na het fietsen door de drukke straten in het centrum van Bangkok.

Eenmaal terug hebben we een duik genomen in het zwembad op het dak van hotel, om vervolgens langs de vele barretjes en winkeltjes aan Khao San Road te struinen. We drinken nu nog een drankje naast het hotel, en dan gaan we zo vroeg naar bed. Morgen is het weer vroeg dag, dan staan de floating market en de train market op het programma.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl