Bangkok dag 3

17 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

Pfff... Wat ging de wekker vroeg vanochtend. Om 07:00 werden we door een typisch Thais minibusje voor ons hotel opgepikt voor een excursie naar de Damnoen floating market en de Train market bij Maeklon. Een afstand van grofweg 65km, waar we een kleine 2 uur over hebben gedaan.

Eenmaal bij de floating market kwamen we er al snel achter dat het geen markt meer is voor de lokale bevolking, maar dat het een grote toeristische poppenkast was. Geen aanrader dus.

Een half uur van de floating market verwijderd ligt de Train market bij Maeklon. Deze markt wordt gehouden midden op de spoorlijn net voorbij het plaatselijke station. Wanneer een trein dit station wil verlaten, klappen de markthandelaren hun kraampjes in, zodat de trein er net doorheen past. In tegenstelling tot de Floating market, was dit wel indrukwekkend en zeker het bezoeken waard.

Na deze halve dagtocht arriveerden we rond 14:00 weer bij ons hotel. Hierna hebben we de middag gevuld met een duik in het zwembad, een drankje op het terras en een hapje eten.

Morgen gaat de wekker weer vroeg en gaan we Bangkok verlaten. Via een reis per vliegtuig, bus en boot zullen we naar Koh Phangan gaan.

1. Severine:
    17 augustus 2018
    leuke fotos en mooie ervaring weer! succes met vliegen xxx